آشنایی با انواع محتوا برای انتشار در وبلاگ و وبسایت

در دسته بندی: آموزش تولید محتوا

در مقالات پیشین تایپکده در باره‌ی تولیدمحتوا و مهارت‌های موردنیازش صحبت کردیم. این بار قراره انواع محتوایی که می‌تونیم در وبسایت و وبلاگ‌مون قرار بدیم رو بررسی کنیم.

۱. محتوای متنی ( مقاله/ پست وبلاگ)

وبلاگ‌نویسی یکی از پرطرفدارترین و رایج‌ترین شکل‌های بازاریابی محتوا برای کسب و کارهای کوچیک هست. و خب دلیل خوبی هم برای این اتفاق وجود داره. وبلاگ نویسی از بهترین راه‌های بهبود سئو و ایجاد ترافیک ارگانیک برای موتورهای جستجو هستند. و چه چیزی برای یه دیجیتال مارکترها بهتر از این که با تولیدمحتوا و بازاریابی درون‌گرا، از بودجه‌ی کم نهایت استفاده رو ببرند. 

وبلاگ نویسی از بین انواع محتوا چه فایده‌هایی داره؟ 

فقط کافیه یه استراتژی خوب برای وبلاگ‌تون بنویسید و مشخص کنید که قرار هست درباره‌‌ی چه موضوعاتی محتوا تولید کنید، کلمات کلیدی تون رو پیدا کنید و سعی کنید بفهمید که چه سوالات دیگه‌ای ممکنه از ذهن مخاطبان شما رد بشه و درباره‌ي همون موضوعات محتوا ایجاد کنید. 

۲. محتوای صوتی (پادکست و فایل‌های آموزشی صوتی)

با ایجاد محتوای صوتی مثل پادکست‌ها شما می‌تونید در محیط‌های محتوای صوتی هم فعالیت کنید و به روش دیگه‌ای خودتون رو به مخاطبان معرفی کنید. این نوع محتوا بیشتر مناسب محتوای آموزشی یا سخنرانی‌ها هست. یکی از بزرگترین مزیت‌های محتوای‌ صوتی اینه که اگر محتوای ارزشمندی ایجاد کرده باشید، به راحتی و توسط خود شنوندگان منتشر می‌شه. 

 

۳. محتوای ویدیویی

اگه می‌خواین توی بازار شلوغ دیجیتال، جایگاه خوبی داشته باشید و در  رقابت باقی بمونید، لازمه که محتوایی تولید کنید که به خوبی توجه مخاطب رو جلب کنه. محتوای ویدیوئی از دسته محتواهایی هست که همیشه برای مخاطبان جالب توجه هست. برای این‌که اهمیت موضوع رو بدونید باید بگم که یک سوم کل فعالیت‌های آنلاین دنیا صرف تماشای محتوای ویدیویی می‌شه! فرقی نداره که شما چه کسب و کاری دارید، محتوای ویدیویی در همه زمینه‌ها پرطرفدار هست. نکته‌ی خوبی که درباره ویدیو وجود داره اینه که محتوای ویدیویی مدت زمان زیادی کاربر رو در سایت شما نگه می‌داره. از اونجایی که میزان حضور کاربر در سایت با احتمال خرید رابطه مستقیم داره، با تولید محتوای ویدیویی شما شانس خرید بیشتری برای محصول ایجاد می‌کنید. 

محتوای ویدیویی

محتوای ویدیویی با اختلاف از پرطرفدارترین انواع محتوا هست.

چرا محتوای ویدیویی تولید کنیم؟

بهتر هست در پاسخ به این سوال فقط به تحقیقات یک سری سایت‌های معتبر اشاره کنیم:

برای ایجاد محتوای ویدیویی، لازم هست که برنامه‌ریزی قوی داشته باشید. یعنی براساس استراتژی محتوایی که قبلا تعیین کردید، و پرسونای مخاطب‌تون، فیلم‌های کوتاه آموزشی یا اطلاع دهنده و جذاب تولید کنید تا در وهله اول به جذب آگاهی مخاطب کمک کنه و بعد در ویدیوهای دمو و مشابه، احتمال تصمیم خرید مخاطب رو بالا ببرید. 

۴. اینفوگرافیک 

اینفوگرافیک‌ها یا اطلاع رسان‌های تصویری، از بین تمام انواع محتوا به دیجیتال مارکترها کمک می‌کنن تا به کوتاه‌ترین روش اطلاعات مفید رو به مخاطب انتقال بدن. این نوع محتوا، به بیننده‌ها کمک می‌کنه تا آمار رو بهتر درک کنن و راحت‌تر بتونن مفاهیم رو با هم مقایسه کنن و این‌که دسته‌بندی‌ها رو راحت‌تر به خاطر بسپرند. 

به عنوان مثال به اینفوگرافیک زیر که متعلق به شرکت چسب امریکایی Fuller هست توجه کنید:

 

نمونه اینفوگرافیک

اینفوگرافیک طبیعت پایدار که شرکت Fuller طراحی و منتشر کرده.

شرکت Fuller که سال‌هاست در راستای اهداف دوست‌ داران طبیعت، تولید چسب رو انجام می‌ده در سال‌های اخیر در زمینه‌‌ی تولید محتوای آموزشی در جهت تولید محصولات پایدار با حداقل آسیب به محیط زیست بسیار فعال شده، این اینفوگرام رو درباره‌ی مزایای تولید محصولات پایدار منتشر کرده که اطلاعات بسیار مفید رو به خلاصه‌ترین حالت با استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های مناسب در ذهن مخاطب نگه میداره. 

۵. پست‌ شبکه‌های اجتماعی 

هوش مصنوعی رسانه های اجتماعی مثل اینستاگرام ، توییتر و لینکدین به کسب و کارها کمک می کنه تا مخاطبان جدیدی پیدا کنند. همینطور رابطه‌ی خودشون رو با مشتریان تقویت کنن. محتوای پست های شما در شبکه های اجتماعی نقش مهمی در نحوه جذب شرکت شما با مشتریان و مخاطبان داره. نحوه استفاده از پست های شبکه های اجتماعی به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی محتوای شما به اهداف‌تون بستگی داره. اما کسب و کارهای به طور کلی برای برقراری مکالمه با مخاطبان، اطلاع رسانی درباره خدمات و محتوای تبلیغاتی استفاده می‌کنن. 

 

اگر این مطلب برای شما مفید بود، پیشنهاد می‌کنیم مقالات تعیین استراتژی محتوا و مهارت‌های لازم برای تولید محتوا رو هم مطالعه کنید.