۲۰۲۰ ساده‌ترین روش‌های رفع مشکلات تایپ فتوشاپ

در دسته بندی: آموزشی

اگر به تازگی ورژن‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ نرم‌افزار فتوشاپ رو نصب کرده باشید، متوجه شدید که هنگام تایپ فارسی به مشکلاتی مثل جداگانه یا برعکس تایپ شدن حروف و یا برهم ریخنن چینش کلمات در متنی که هم کلمات فارسی و هم کلمات انگلیسی رو داره،برمی‌خوره. با خوندن این مطلب می‌تونید به ساده‌ترین روش، مشکل تایپ فتوشاپ رو برطرف کنید.

تایپ فارسی فتوشاپ

اگه با تایپ فارسی فتوشاپ مثل تصویر مشکل جدانویسی حروف رو دارید، ادامه‌ی مطلب رو بخونید.

مشکل دقیقا چیه؟ 

در نسخه‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ فتوشاپ مشکل جداگانه تایپ شدن کاراکترها برای کاربران فارسی ایجاد می‌شه. درصورتی که در نسخه‌های ماقبل ممکنه این مشکل به صورت برعکس یا به هم ریخته نوشته شدن متن تایپی شما در فتوشاپ ظاهر بشه. درمجموع پیشنهاد می‌کنیم برای هرنوع بهم ریختگی متن فارسی در قسمت تکست فتوشاپ این روش‌ها رو امتحان کنید. در این قسمت سه مشکل جدانویسی حروف، چپ به راست نوشتن کلمات و برهم ریختن کلمات فارسی و انگلیسی پشت سرهم رو بررسی می‌کنیم:

جدا نوشته شدن حروف در تایپ فتوشاپ 

برای رفع این مشکل کافیه از منوی Windows روی Paragraph کلیک کنید. در منوی پاراگراف مثل تصویر زیر روی آیکون همبرگری کلیک کنید و گزینه world ready layout انتخاب کنید تا تیک فعال رو مشاهده کنید.

گام اول رفع مشکل جدانویسی حروف در تایپ فارسی فتوشاپ

گام اول رفع مشکل جدانویسی حروف در تایپ فارسی فتوشاپ

 با طی این مراحل مشکل جدا شدن حروف در فونت فارسی را در فتوشاپ ۲۰۲۰ حل میشه و حروف تصویر قبلی به حالت تصویر زیر در خواهند اومد: 

گام دوم رفع مشکل جدانویسی حروف در تایپ فارسی فتوشاپ

گام دوم رفع مشکل جدانویسی حروف در تایپ فارسی فتوشاپ

 

مشکل نوشته شدن از چپ به راست در تایپ فتوشاپ 

اگر مشکلی با جدا نوشته شدن کاراکترهای زبان فارسی ندارید و فقط کلمات شما به جای راست چین نوشته شدن از چپ به راست ظاهر می‌شن، مراحل زیر رو دنبال کنید:

چپ چین شدن حروف فارسی در فتوشاپ

مسیر رفع مشکل چپ چین شدن حروف فارسی در فتوشاپ

مشکل به هم‌ریختن متن در تایپ همزمان فارسی و انگلیسی 

گاهی ممکنه لازم باشه عبارت یا جمله‌ای رو در فتوشاپ تایپ کنید که هم کلمات فارسی و هم کلمات انگلیسی رو شامل میشه. مثلا قرار هست روی یک تصویر تایپ کنید: « آموزش برطرف کردن مشکل تابپ در Photoshop‌ ». اگر با تایپ کردن چنین عبارتی در فتوشاپ، ترتیب کلمات متن شما به هم می‌‌خوره، مراحل زیر رو طی کنید: 

(توجه داشته باشید که برای تغییر جهت متن، باید مثل حالت قبل تنظیمات زبان روی Middle Eastern قرار داده‌باشید و یک بار فتوشاپ رو باز و بسته کنید.)

 

اگر این مطلب برای شما مفید بود پیشنهاد می‌کنیم به مقاله‌ی افزایش سرعت تایپ هم سربزنید و بعد سرعت تایپ خودتون در تایپکده بسنجید و رکورد باقی کاربران رو جا به جا کنید.