بهترین فونت‌های انگلیسی برای طراحان

در دسته بندی: آموزشی

پیش‌تر در تایپکده لیست بهترین فونت‌های فارسی برای طراحی و تبلیغات رو معرفی کردیم. در این مطلب به معرفی و بررسی بهترین و پرکاربردترین فونت انگلیسی برای استفاده‌ در تایپوگرافی‌ها، لوگو و کارت ویزیت و... می‌پردازیم. در این لیست ده‌تا از برترین فونت‌هایی که طراحان در سراسر دنیا استفاده کردن رو معرفی می‌کنیم. این فونت‌ها همگی رایگان هستن و لینک دانلود اون‌ها در تیتر هر قسمت موجود هست.  

۱. فونت انگلیسی خلاقانه‌ی CAMAR 

این فونت جذاب و خلاق بیشتر برای تیترها و عنوان‌ها در بنرها و پوسترها به کار گرفته شده. در تصویر نمونه می‌بینید که بولد بودن و فانتزی بودن این فونت تا چه حد کار رو برای طراح ساده کرده و به خوبی حس صمیمیت و فراغت رو منتقل می‌کنه. 

فونت انگلیسی Camar

۲. فونت شیک و کلاسیک Nathan

این فونت اسکریپت، حاصل ترکیب خلاقیت و یک استایل قدیمی و کلاسیک هست که به خوبی در طراحی Header وبسایت‌ها، کارت ویزیت‌ها و کارت تبریک‌ها جا میفته و میشه ازش استفاده کرد. با این حجم از زیبایی حیفه که این فونت رایگان رو در پروژه‌های شخصی‌تر خودتون استفاده نکنید. 

Nathan فونت انگلیسی

 

۳. فونت انگلیسی تزیینی Northern 

همونطور که می‌بینید فونت انگلیسی Northern  یک فونت کاملا تزیینی و دکوراتیو هست که قاعدتا نمیشه ازش در نوشتار عادی استفاده کرد. بیشتر کاربرد این فونت خاص در تایپوگرافی، طراحی لوگو و سایر جاهایی هست که برای تایپ کردن نیاز به یک فونت خاص و منحصر به فرد داریم. 

۴. فونت انگلیسی Redwing

بهترین کاربرد این فونت ضخیم و جذاب در تیترها و عنوان‌های اصلی و البته طراحی‌های گرافیکی هست. فونت بال‌سرخ در دو وزن ارائه شده. 

Redwing فونت انگلیسی

۵. فونت خاص Odachi

همونطور که در طراحی تصویر دمو کاملا موج می‌زنه، فونت اوداچی در عین زیبایی و ظرافت، یه مقدار خشن هم هست. این فونت قلمی می‌تونه دز طراحی‌های خاص بسیار بدرخشه، به شرطی که در جای مناسب خودش استفاده بشه. گرچه این فونت مناسب نوشتار طولانی نیست و بیشتر کاربرد تبلیغاتی داره، اما تمام جزییات مثل اعداد و علائم نگارشی رو شامل میشه. 

Odachi فونت انگلیسی

۶. فونت زیبای Nomads

این یکی هم از دسته‌ی فونت‌های شکیل و خاص برای طراحی لوگو، لیبل و موارد مشابه هست. نومد با توجه به ضخامت و وضوحی که داره برای بنرهای تبلیغاتی یکی از مناسب‌ترین هاست. همینطور تم نوستالژیک و کلاسیکش می‌تونه برای تبلیغات محصولاتی مثل چرم و قهوه خیلی خیلی کارآمد باشه. (بازم میگم به شرطی که به درستی درک و استفاده بشه) . این فونت جذاب در سه ورژن معمولی، گرد و Vintage ارائه شده. 

Nomads فونت انگلیسی

۷. فونت بامزه‌ی Potra

 Potra یه فونت کاملا فانتزی و بامزه هست. همونطور که در طراحی دمو هم میشه حدس زد، این فونت بسیار بسیار با رسانه‌های مربوط به کودک و نوجوان جور در میاد و گزینه‌ی خیلی مناسبی برای پوسترها و وبسایت‌های علمی تخیلی هست. 

Potra فونت انگلیسی

۸. فونت شیک Botera 

 فونت Botera از یک طراحی شابلون منحصر به فرد و ظریف برخوردار هست که اون رو برای طراحی لوگو و لیبل و سایر محصولات تبلیغاتی برندهای لوکس و مرتبط به مد و فشن بسیار ایده‌آل میکنه. این فونت در عین سادگی بسیار باشکوه و شیک هست. می‌بینید که در دمو هم به ساده‌ترین شکل ممکن به کار رفته اما جذابیت خاصی به پوستر بخشیده. 

Botera فونت انگلیسی

 

۹. خانواده‌ی مدرن Skyfont  

این فونت متراکم و ضخیم با طراحی ویژه‌ و اختصاص دادن یک کادر به هر کاراکتر، بسیار جذاب‌تر از فونت‌های معمول و درعین حال بسیار خاص‌تر هست. به طورکلی این فونت برای طراحی‌های مینیمال و ساده که به محصولات یا محیط‌های مدرن تعلق دارن، بسیار مناسب و کاربردی هست. 

Skyfont فونت انگلیسی

۱۰. فونت دلربای Break

 آخرین و جذاب‌ترین فونتی که در این قسمت معرفی می‌کنیم، قلم جذاب و ظریف بریک هست که از نظر من خیلی شاهکار هست! هرچیزی که برای یک فونت استایلیش لازم داریم در این فونت هست. تنها نکته‌ای که درباره‌ی این قلم وجود داره این هست که باید حواسمون باشه در به کارگیری اغراق نکنیم. بذاریم با سادگی و مینیمال بودنش جذابیتش رو نشون بده. درست مثل طراحی دمو که خیلی متناسب از این فونت استفاده شده. 

Break فونت انگلیسی

اگر این مطلب براتون مفید بود، پیشنهاد می‌کنیم به وبلاگ تایپکده سربزنید و از دسته‌بندی موردنظرتون مقالات آموزشی مربوط به تایپ ده انگشتی، تولید محتوا و برترین فونت‌ها رو هم انتخاب کرده و مطالعه کنید. همچنین با مراجعه به صفحه اصلی سایت می‌تونید اصول تایپ ده انگشتی رو یاد بگیرید. و در تست سرعت تایپکده شرکت کنید.