بهترین فونت های فانتزی که هر طراح باید داشته باشد

در دسته بندی: آموزشی

گرچه در فرهنگ ما عموما توجه به ظاهر و هرآنچه که به ظاهر مربوط میشه ناپسند تلقی میشه، اما نباید تاثیر ویژگی‌های ظاهری یک متن در میزان خونده شدن و فهمیده شدن و شاید حتی مورد قبول واقع شدن اون رو نادیده گرفت. شاید دانشجویان و کسانی که در محیط‌ های آکادمیک فعالیت می‌کنند اهمیت فونت رو بهتر درک کنند. فونت در واقع لباس نوشته‌ی ماست و تا حدودی نوع نوشته رو به خواننده معرفی میکنه. در این بخش از آموزش‌های تایپکده بهترین فونت‌های فانتزی به همراه مسیر دانلود اون‌ها رو معرفی می‌کنیم.

 

فونت‌های مناسب طراحی و تبلیغات

طراحان سایت و کسانی که شغل مرتبط با تبلیغات دارن به شکل ویژه‌تری از حروف فارسی نیاز پیدا میکنن. ماندگار ترین بنرهای تبلیغاتی سطح شهر هم اگر با ب نازنین یا Times New Roman چاپ بشن میشه پیش بینی کرد که کسی تمایل به خوندنشون پیدا نکنه. بریم جذاب‌ترین‌ها برای تایپوگرافی رو معرفی کنیم:

  فونت فارسی فانتزی

فونتی حرفه ای مناسب طراحی های گرافیکی و چاپ می باشد که یک فونت گرافیکی و جالب برای انجام امور خاص این فونت گرافیکی و حرفه ای را می توانید از دیزاین سرا به صورت رایگان دریافت کنید که یکی از بهترین فونت‌های فانتزی فارسی است .

ویژگی های فونت فانتزی :  

 لوگو تایپ غنچه

غنچه یک فونت فانتزی حرفه ای و بسیار زیبابرای طراحی انواع لوگوتایپ های حرفه ای و زیبا با قابلیت تایپ مستقیم و قابل نصب بر تمامی برنامه هاس غنچه برای انواع طراحی گرافیکی مثل طراحی عنوان های بنر ها – طراحی بنر چلنیوم و طراحی انواع لوگوتایپ فارسی مناسبه. ویژگی های خاص غنچه عبارتند از:

   
فونت فانتزی غنچه

فونت فانتزی غنچه

لاله زار

 بعضی از فونت‌ها هستند که وقتی به اون ها از دور نگاه میکنیم تقریبا بی ارزش و بلااستفاده میان و با خیال خودمون نمیشه ازش استفاده خاصی کرد یا طرح مناسبی با استفاده ازش ساخت! اما وقتی میریم که مقداری ازش استفاده میکنیم یا توی اثر هنری ، سایت یا … اون رو میبینیم خودکار به استفاده از اون جذب میشیم ،لاله‌زار یکی از همین جذاب هاست:

فونت لاله زار

فونت لاله زار

فونت نوستالژیک سینما

فونت فارسی سینما با تم کلاسیک و البته جذابه که در دهه های پیش و اوایل انقلاب بیشتر در مجلات و فیلمهای ایرانی آن زمان استفاده می شد. فونت سینما برای طراحی بسیار مناسبه، خصوصا اگر دوست دارید در عین سادگی جذابیت خاصی به کارهای گرافیکی‌تون ببخشید فونت سینما قطعا مورد توجه تون قرار میگیره.     فونت سینما

گلف

گلف هم از فونت‌های محبوب طراحان و یکی از فونت‌های لوگوتایپ هست که میتونیم در طراحی های بنر و لوگو ازش استفاده کنیم.و تازه به طور کامل از حروف فارسی یعنی از حروف الف تا ی و اعداد رو پشتیبانی میکنه. توجه داشته باشید که گلف فقط به صورت TTF موجود هست و فقط در نرم افزار فوتوشاپ میتونه اجرا باشه.

 
فونت فانتزی گلف

فونت فانتزی گلف

 

فونت آیکونیک Fontawesome

آیکون‌ها همیشه در طرح‌های گرافیکی یکی از نقش‌های اصلی را ایفا می‌کنند! و از آنجا که طراحی قالب وبسایت‌ نیز در واقع یک طرح گرافیکی است، از این قاعده مستثناء نمانده و به وضوح نقش آیکون‌ها در آن دیده می‌شه. بدون Fontawesome مجبور بودیم از تصاویر خیلی از آیکون‌ها استفاده کنیم و این تصاویر رو شاید نمی‌شد به راحتی به رنگ و اندازه‌ی دلخواه خودمون دربیاریم. وای از زمانی که لازم بود بیشتر از یک آیکون رو در محتوای متنی خودمون جا بدیم! سایت سنگین می‌شد و به راحتی بالا نمیومد. پس میشه گفت Fontawesome از کاربردی‌ترین هاست.

راهنمای نصب انواع فونت

برای نصب فونت‌هایی که معرف کردیم در ویندوز ۱۰،۸ و ۷ فقط کافیه تمام فایل‌های دانلود و extract شده رو در control panel پوشه‌ی Font کپی یا درگ کنید.