استاندارد سرعت تایپ چند کلمه در دقیقه است؟

در دسته بندی: آموزشی

اسم تایپیست همواره با دو رکن جدانشدنی دقت و سرعت تایپ گره خورده، یعنی ما کسی رو به عنوان تایپیست می‌شناسیم که بتونه با دقت و سرعت مشخصی تایپ انجام بده. اما این سرعت بسته به مرتبه‌ی شغلی و سطح مهارت برای افراد مختلف تعریف میشه و کسی نمیتونه  عدد مشخصی برای تمام تایپیست ها تعیین کنه و حرفه‌ای بودنشون رو بر این اساس بسنجه. اما راه‌هایی وجود داره که بتونیم تشخیص بدیم چقدر در کار تایپ حرفه‌ای هستیم و در چه سطحی از مهارت قرارداریم. تایپکده در این مطلب واحدهای سرعت تایپ، دسته بندی انواع تایپیست و رده‌ی مهارت رو براتون تعریف میکنه. پیشنهاد میکنیم قبل از خوندن این مطلب تست سرعت تایپ تایپکده رو انجام بدید و نتایج خودتون رو در هر بخش از مطلب مقایسه کنید:

واحدهای سرعت تایپ WPM و CPM

واحد WPM، سرواژه‌ای از عبارت Word Per Minute به معنی تعداد کلمه بر دقیقه هست. لازم به ذکر هست که در این واحد هر کلمه به صورت میانگین دارای ۵ کاراکتر در نظر گرفته میشه. یعنی اگر سرعت تایپ شما بر اساس واحد WPM، عدد ۴۰ رو نشون بده، سرعت خوبی دارید به این شرط که این چهل کلمه در دقیقه رو بدون غلط و بدون نگاه کردن به صفحه کلید انجام داده باشید. واحد CPM هم سرواژه‌ی اختصاری عبارت Character per minute به معنی کاراکتر بر دقیقه هست. اگر فردی تایپ رو بعنوان حرفه انتخاب کرده باشه، باید سرعت حداقلی ۱۵۰CPM رو داشته باشه.  
تایپکده تست سرعت

نتیجه‌ی تست سرعتتون رو با جدول تایپکده بسنجید و بدونید در چه سطحی هستید.

  این‌که شما از مهارت تایپ در چه زمینه‌ای استفاده می‌کنید تا حد زیادی تعیین کننده‌ی میزان سرعت مناسب شماست. دسته‌بندی زیر میتونه سرنخی برای سرعت تایپ مورد نیازتون بهتون بده:

نکاتی برای تایپ سریع

  1. قبل از هرچیز محیط آرام و میز و صندلی استاندارد برای خودتون فراهم کنید.
  2. روش صحیح نشستن پشت میز رو یاد بگیرید و از خسته کردن بیش از حد چشم و بدنتون جلوگیری کنید.
  3. برای افزایش سرعت از کیبورد استاندارد که برای نیم‌فاصله و موارد مشابه کلید میانبر در نظر گرفته ،استفاده کنید.
  4. به کلیدهای میانبر مسلط بشید و در صورت لزوم برای فرمان‌هایی که زیاد ازشون استفاده می‌کنید کلید میانبر اختصاصی تعریف کنید.
  5. تکنیک‌های تایپ ده انگشتی رو یاد بگیرید. لازمه‌ی حرفه‌ای شدن در هرکاری به روز شدن و مهارت‌آموزی پیوسته در زمینه‌های مرتبط با اون هست.
  6. در اوقات فراغت با استفاده از از تست سرعت آنلاین،خودتون رو به چالش بکشید. حتما رکوردتون رو ثبت کنید و با انجام تمرین بیشتر سعی کنید رکوردهای گذشته خودتون رو بشکنید.
  7. از کیبوردهایی استفاده کنید که کلیدهای نرم و بی‌صدا دارن و نور زیر صفحه براشون تعبیه شده.
  8. در آخر باید اشاره کنیم که تمام مواردی که گفتیم در صورتی به کمکتون میاد که حسابی تمرین کنید. هیچ چیز به اندازه‌ی تمرین نمیتونه به افزایش سرعت تاثیرگذار باشه.