چطور فایل‌های word و pdf رو به هم تبدیل کنیم؟

در دسته بندی: آموزشی

خیلی وقتا لازمه که متنی رو از یه فایل PDF برداریم و کپی کنیم یا برعکس لازمه متنی رو که توی word  نوشتیم و ارسال کردیم بدون تغییر در سیستم مقصد باز بشه.

چطور فایل PDF رو به word تبدیل کنیم؟

اگر لازم باشه که متن رو از فایل تغییر ناپذیر PDF خارج کنیم و تغییراتی روش ایجاد کنیم، باید از یکی از سه روش زیر به word تبدیلش کنیم:

  1. اولین و ساده‌ترین راه حل اینه که PDF مورد نظر رو در فضای ورد باز کنیم. اما مساله‌ای که درمورد این روش وجود داره این هست که ورژن word شما نباید قدیمی‌تر از ۲۰۱۳ باشه و گاهی هم ممکنه به تغییراتی در فونت، سایز و چینش متن بربخورید.
  2. راه حل دوم استفاده از converter ها یا وب اپلیکیشن‌های تبدیل کننده آنلاین مثل Small PDF , PDF to Doc و PDF to word converter هست. طرز کار با تمام این سایت‌ها شبیه به هم هست. روی صفحه اول هر سه سایت یه کلید بزرگ با عنوان  Upload file یا Choose file وجود داره که از اونجا میشه فایل مورد نظر برای تبدیل رو بارگزاری کرد . با کلیک کردن روی کلید convert سایت شروع به تبدیل کردن فایل شما به فرمت ‌word می‌کنه. خروجی دانلود شده‌ی شما به صورت قابل ویرایش آماده هست.
  3. سایت ایبو به صورت آنلاین عکس یا فایل PDF رو در یک دقیقه به ورد تبدیل میکنه.

فقط باید حواستون باشه که  PDF انتخابی شما حتما متنی باشه، در غیر اینصورت هیچکدوم از این راهکارها روی فایلی که از تصاویری که از متن گرفته شده باشه، کار نمی‌کنه.

چطور فایل word رو به PDF تبدیل کنیم؟

بعضی اوقات برای موقعیت‌های رسمی‌تر نیاز هست که فایل متنی رو به صورت PDF ارسال کنیم. فایل PDF از به هم ریختن متن ما جلوگیری میکنه . اجازه میده مخاطب متن رو همونطور که ما در سیستم خودمون ذخیره کردیم ببینه. حالا چطور فایل متنی ساده رو به PDF تبدیل کنیم؟ خیلی ساده! متن رو در word کپی می‌کنیم و خروجی PDF ازش میگیریم‌. به این روش:

تبدیل word به pdf

اول: از نوار ابزار روی منوی file کلیک می‌کنیم.

تبدیل word به pdf

دوم: روی گزینه‌ی Save As کلیک می‌کنیم و تصمیم می‌گیریم فایل کجا ذخیره بشه.

تبدیل word به pdf

و درآخر: از قسمت Save As type گزینه‌ی PDF رو انتخاب و فایل رو ذخیره می‌کنیم.

روشی که گفته شد احتمالا در تمام موارد پاسخگو هست اما اگر شرایط ویژه‌ای مانع از ذخیره کردن فایل به صورت پی‌دی‌اف بشه می‌شه از سایت و اپلیکیشن DoPDF استفاده کرد که فعالیتی شبیه به مبدل‌هایی داره که در قسمت قبل توضیح داده شد.